Followers

Sunday 10 June 2012

Biarkan dia pergi♥

Harini dah masuk hari keberapa , minggu keberapa , bulan keberapa , atau mungkin tahun keberapa dia meninggalkan awak . Dan awak masih terus - terusan begini . Terusan membiarkan kesedihan menyelubungi diri , menyembunyikan kesedihan disebalik ketawa buatan awak tuu . Disebalik senyuman palsu awak tu. Saya tahu awak cuba sembunyikan kesedihan awak supaya saya tak risau kan awak kan?. Saya bangga dapat sahabat macam awak. Tapi ape guna sahabat kalau tak boleh nak share kan? Awak, kenapa macamtu?.

awak perlu kuat macam saya . 
walaupun dulu dia berjanji untuk terus bersama saya . Setia bersama saya walaupun apa yang terjadi . Membuatkan hati saya berbunga - bunga riang menndengarnya  walaupun tidak tahu kepastiannya . Tidak tahu kebenaran ayat yang dilontarkan dari dia . . 

tapi sekarang ,,
dia pergi . . macam tu aje . . meninggalkan saya sendiri .

" Saya sayang awak , sayaaanngg . Saya berjanji  takan tinggalkan awak walau apa pun yang jadi saya akan terus setia , teman awak sampai bila - bila . Ini janji saya ."

" Awak tahu takkk , saya tak pernah sayang orang , macam saya sayang awak . You're  the special one untuk saya . Seriously , no lies sayaanngg . No doubt , i love you : ) "

But at the end of the day , dia pergi .


saya fikir dia akan pegang janji dia , tidak akan mungkir janji , tapi akhirnya lain yang jadi . sakitnya hati . Sakitnya jiwa . Kecewa . Nothing hurts more than being disappointed with the one that you thought would never hurt you . Setiap hari  , apa yang kita buat kita bagitahu dia . Kita cerita itu ini , selama ni dia lah pendengar setia cerita - cerita awak . Bergelak - ketawa sama - sama . Indah sungguh . But now , hilang semuanya . You both have your own life . Macam saya jugak .  Mereka dengan hidup mereka , kita dengan hidup kita .

Bila kita terpandang , terdengar atau teringat something yang relate kepada dia , kita menangis . Menangis lagi , dan menangis . Buat apa kita nak bazirkan lagi air mata kita untuk seseorang yang tak layak untuk ditangisi . Even perpisahan tu berlaku sebab salah kita . 

kita perlu terima hakikat yang semua tu dah terjadi .
mungkin selama ni kita nampak dia lah yang terbaik untuk kita . But , suddenly Allah tarik ape yang kita punya , mungkin Allah nak berikan yang lebih baik daripada dia .
Don't waste your time on someone who dont love you .

Sesetengah orang tu boleh diibaratkan seperti awan , bila mereka pergi ,
langit yang cerah akan muncul .


Dah ternyata dia bukan ditakdirkan untuk kita . Jadi tak perlu bersedih . mungkin dia untuk awak ,  tapi bukan untuk waktu sekarang , mungkin untuk waktu yang mendatang . Who knows ? Pernah dengarkan orang kata . kalau dia untuk kita , apa pun terjadi , terpisah jauh macam mana sekalipun , akhirnya bersama jugak .

Ade je orang yang terpisah , but then after few years jumpa balik , and ended up with marrying . See ? So , no need to be worried , every single person , you , me , them all of us , telah ditetapkan siapa untuk kita sejak awal lagi . So cheer up :) Smile .

Sometimes it really hard to lose someone ,
no matter how much or little they mean you .

mulakan hidup baru . buka buku baru . dengan semangat yang baru . saya tanak ingat die lagi . Jangan selalu bazirkan air mata kita ye awak . You cant starts the next chapter of life if yo keep re-reading the old one .
Past is past .

yang lepas jadikan sebagai pengajaran . Oh yes , the past is hurt . menyakitkan . memeritkan .
but you can either run from it , or learn from it .



this one is for the brokenhearted :

sayang , berhenti menangis . kesat air mata awak tu . move on baby .
everyone know , its never easy , but that doesnt mean its impossible kan ?
Chin up , be confident . believe in yourself and walk away .
awak still ada a better journey to go and live .
and remember one day , awak akan jumpa that
one person who comes , and shall never leave,
you call them , your soul mate

Ditinggalkan orang yang kita sayang sepenuh hati , memang menyakitkan . .
tapi itu tak bermakna kehidupan kita telah berakhir .
People go , life goes on .

No comments:

Post a Comment