Followers

Monday 11 June 2012

kalau kau suka dia , bagitahu dia bro!

Assalamualaikum . . .

Ini segmen baru , random awesome .
tempat untuk aku taip apa saja yang terlintas dalam benak fikiran
tanpa perlu nak ikut kategori .
Er , kira random habislah ni ^^.

Ada orang tanya aku , macam mana nak bagitahu someone yang
kita dah jatuh hati pada dia ? Well , wei awat tanya gua ? 
Hang ingat aku terer sangat bab lovey - dovey - monkey -donkey -
konkie oppa eh = = '

frankly aku memang tak tahu hape . yang aku tahu aku suka dia .
again  = = '

aku spesis manusia yang  taktahu nak confess feeling
aku dekat someone . aku just mengharapkan yang dia suka aku balik ,
dan dia sendiri yang confess bahawa dia pun suka aku juga .


mengharap someone yang kita suka , suka dekat kita balik , posibiliti untuk berjaya amatlah rendah . Lebih - lebih lagi kau suka dekat someone yang tak pernah tahu pun kewujudan kau . yang tak perasan langsung kelibat kau dalam kalangan ramai orang . Harapan jelah kiranya ni . 

Jadi takkan lah kau nak stay doing nothing then and then tak lama lepas tu
someone else come out , and take him/her from youu . you might say ,
okay maybe s/he not my Mr/Mrs.Right . Babe , kau tak try pun luah perasaan dekat dia .
So , still got a  change kan

Telling someone that you have feeling toward them , it seems hard .
Acano nak bagitahu ni ? Guane ? Guane ? .
first thing you gotta be strong . yelah mana tahu dah confess nanti dia tolak pulok .
kita tak boleh nak paksa orang yang kita suka , untuk suka kita balik .
bagi aku the simplest way untuk bagitau dia , yang kau suka dia ;
you go get him alone and just tell him that you love him .
As easy as that . 

tapi serious kau kena kuat , takut - takut dia tolak kau on the spot .
malu nak cakap face - to - face ? Weii sekarang zaman teknologi maklumat tengah mencapai perkembangan yang dahsyat , go search dia punya twitter ke facebook ke bbpin ke skype or maybe nombor telefon dia , boleh whatsaap , boleh berviber so takdelah malu sangat kalau dia reject . Takpun kau cari ejen bagilah upah sikit tolong bagitahu that person yang kau syok dekat dia .


Bagi surat ? Hemmm tapi ayat tolonglah jangan jiwang sangat . Geli - geleman baca  tau tak . Lagi kalau guna ayat hiperbola yang eyuuw - eyuuw yakkkss . Boleh  pengsan baca . Haarrhaar . kalau surat tu jatuh dekat tangan orang lain , dah kena nganjing tak memasal .  Tak payah surat pun tak pe . Bagi notes tiap hari dekat dia , kirim gula - gula yang sama setiap hari kat dia . Auuwwwwww sweeeeettnyaaa ! Then one day , kau tak payah bagi lagi . Kalau dia tertanya - tanya  kenapa kau tak bagi lagi , thats mean dia ada hati dekat kau . kalau tak de buat apa dia nak ambil tahu , kan?

Aku sebagai perempuan pun tak dapat detect lelaki yang aku suka tu suka balik tak dekat aku kalau dia sendiri pun tak cakap . karang tersyok sendiri pulok . Thats feeling bila kita dapat tahu orang yang kita suka just nak play around je , takde hati pun dekat kita , rasa macam nak campak je orang tu dari bangunan 44 tingkat .
Eh ? so better guys , kalau kau tak suka satu perempuan ni , boleh tak jangan nak mengayat sangat , jangan nak take care sangat . perempuan senang nak tersentuh , senang nak terharu . kalau kau tak suka dia , please jangan buat dia jatuh hati pada kau .

kalau kau suka dia , bagitahu dia wei ! Kbai .

No comments:

Post a Comment